Komunikacja:
jest efektem intencji osoby.
to kombinacja zachowań, które są niezbędnym standardem, a które słuchacz jest w stanie prawidłowo zinterpretować.
to rozmowa, a nie testowanie;to proces rozwojowy, w który wpisane są błędy.
Rozumienie “tak” i “nie” nie są warunkiem potrzebny do rozpoczęcia nauki komunikacji.
Nie ma żadnych dowodów, że rozwój językowy osób z CNN przebiega w innej kolejności lub według innych zasad.
(National Joint Committee for the Communication Needs of Persons with Severe Disabilities (NJC)and NIH Panel (Tager-Flusberg et al., 2009)).
Sukces komunikacyjny to znalezienie równowagi między wymaganiami komunikacyjnymi a motorycznymi.
Istnieje wyraźna korelacja między problemami z zachowaniem a komunikacją.
Ludzie komunikują się w sposób który jest najszybszy i najbardziej im dostępny w danym momencie.
Ograniczenie dostępu do języka ogranicza potencjalny jego rozwój.
Nauka czytania i pisania jest procesem zachodzącym cały czas od momentu urodzenia.
Dla jej opanowania kluczowe jest powiązanie wszystkich elementów języka: mowy, słuchania, czytania, pisania, spostrzegania.
(Florida Center for Reading Research).
Wszystkie dzieci, także te z trudnościami rozwojowymi, uczą się języka pisanego jako efektu codziennych, funkcjonalnych aktywności zawierających słowa mówione i pisane. W związku z tym aktywności mające na celu naukę czytania i pisania nie powinny być wstrzymywane do momentu osiągnięcia wymaganego poziomu poznawczego, mowy i języka.
(Koppenhaver, Coleman, Kalman, Yoder 1991)
Blog
DANE
KRS: 0000759988 |
NIP: 5170396028 |
REGON: 38194805700000
KONTO: 98114020040000390278282719
KONTAKT
ul. Okulickiego 2
36-060 Głogów Małopolski
tel. 660 197 119
generaacja@gmail.com