AAC- podstawowe założenia
  1. Komunikacja:

    1. jest efektem intencji osoby.

    2. to kombinacja zachowań, które są niezbędnym standardem, a które słuchacz jest w stanie prawidłowo zinterpretować.

    3. to rozmowa, a nie testowanie;to proces rozwojowy, w który wpisane są błędy.
       

  2. Rozumienie “tak” i “nie” nie są warunkiem potrzebny do rozpoczęcia nauki komunikacji.
     

  3. Nie ma żadnych dowodów, że rozwój językowy  osób z CNN przebiega w innej kolejności lub według innych zasad.

     

    (National Joint Committee for the Communication Needs of Persons with Severe Disabilities (NJC)and NIH Panel (Tager-Flusberg et al., 2009)).
     

  4. Sukces komunikacyjny to znalezienie równowagi między wymaganiami komunikacyjnymi a motorycznymi.
     

  5. Istnieje wyraźna korelacja między problemami z zachowaniem a komunikacją.
     

  6. Ludzie komunikują się w sposób który jest najszybszy i najbardziej im dostępny w danym momencie.
     

  7. Ograniczenie dostępu do języka ogranicza potencjalny jego rozwój.
     

  8. Nauka czytania i pisania jest procesem zachodzącym cały czas od momentu urodzenia.

    Dla jej opanowania kluczowe jest powiązanie wszystkich elementów języka: mowy, słuchania, czytania, pisania, spostrzegania.

    (Florida Center for Reading Research).
     

  9. Wszystkie dzieci, także te z trudnościami rozwojowymi, uczą się języka pisanego jako efektu codziennych, funkcjonalnych aktywności zawierających słowa mówione i pisane. W związku z tym aktywności mające na celu naukę czytania i pisania nie powinny być wstrzymywane do momentu osiągnięcia wymaganego poziomu poznawczego, mowy i języka.

    (Koppenhaver, Coleman, Kalman, Yoder 1991)

19 grudnia 2018

Blog

DANE

KRS: 0000759988


NIP: 5170396028


REGON: 38194805700000


KONTO: 98114020040000390278282719

KONTAKT

ul. Okulickiego 2
36-060 Głogów Małopolski     
           

 

 

 tel. 660 197 119

 

 generaacja@gmail.com

 

 

Przycisk

Przycisk

Przycisk