ASD-AAC-AT- co mówią wyniki badań

Uczenie dzieci z ASD komunikacji polega na zapewnieniu wielu różnych metod wsparcia, w celu opanowania bazowych umiejętności poprawiających sposób funkcjonowania dziecka.
 

Technologia pozwala efektywnie przekazywać informacje w sposób uniemożliwiający popełnienie błędu, ale dający przestrzeń do ćwiczenia nowych umiejętności i wzmacniania rozumienia pojęć w sposób przyjemny i niezależny. Podstawowe umiejętności w zakresie nauki czytania i pisania oraz umiejętności matematyczne również mogą być uczone z wykorzystaniem wielomodalnych strategii.
(Multi-  modality supports for children on the autism spectrum Linda J. Burkhart)


 

AAC i AT (w tym komputery i SDG) powinny być rozważone jeśli inne metody okażą  się nieskuteczne lub jeśli osoba znacząco korzysta ze wzrostu elastyczności komunikacyjnej zapewnianej przez te urządzenia. Zalecane jest stałe monitorowanie osiągania zamierzonych celów. (Rating B evidence)

(Nonmedical Interventions for Children With ASD: Recommended Guidelines and Further Research Needs)

 

 

Wyniki badań wskazują, że użycie komputerów i przenośnych komunikatorów  jest efektywną metodą rozwijania umiejętności szkolnych, komunikacyjnych, społecznych i innych w przypadku dzieci z ASD.

Badania porównawcze aplikacji do komunikacji wykazały,  że wszystkie aplikacje (aplikacje bazujące na PCS-ach, Proloquo2Go) są skuteczne w nauce tych umiejętności. Wszystkie urządzenia wysokiej technologii wykazały podobną efektywność w zakresie wspierania nauki
i dostarczania motywacji, natomiast iPady zostały ocenione jako najłatwiejsze w użyciu.

(Determining Studies Conducted upon Individuals with Autism Spectrum Disorder Using High-Tech Devices)

 

 

Wyniki wysokiej jakości badań potwierdzają skuteczność użycia komunikatorów generujących mowę jako części funkcjonalnego treningu komunikacyjnego w zastępowaniu trudnych zachowań.

Bazując na rozbudowanych wysokiej jakości badaniach można stwierdzić, że wykorzystanie komunikatorów generujących mowę jest skuteczną metodą nauki osób z ASD funkcji proszenia rozpatrywanej jako najważniejszej na początkowym etapie nauki komunikacji.

(Speech Output Technologies in Interventions for Individuals with Autism Spectrum Disorders: A Scoping Review)



Opracowanie: Katarzyna Włodarczyk

19 grudnia 2018

Blog

DANE

KRS: 0000759988


NIP: 5170396028


REGON: 38194805700000


KONTO: 98114020040000390278282719

KONTAKT

ul. Okulickiego 2
36-060 Głogów Małopolski     
           

 

 

 tel. 660 197 119

 

 generaacja@gmail.com

 

 

Przycisk

Przycisk

Przycisk