Cechy dobrej książki do czytania uczestniczącego.
  • Adekwatna do wieku rozwojowego i dostosowana do wieku poznawczego.
  • Odpowiednia do możliwości poznawczych konstrukcja tekstu.
  • Ilustracje wspierające rozumienie treści.
  • Sekwencyjna budowa w oparciu o powtarzającą się frazę, koncept.
  • Historia z początkiem, rozwinięciem i zakończeniem.
  • Pytania i odpowiedzi w tekście (podkreślane adekwatną intonacją czytającego).
  •  Zawierająca słownictwo rdzeniowe.
  • Podpowiedzi werbalne lub wizualne odnośnie dalszego ciągu opowieści (np. ogon zwierzęcia, którego pozostała część będzie widoczna po odwróceniu kartki).

 

  • Dostosowana do potrzeb motorycznych (np. twarde kartki, podkładki oddzielające, szpatułki laryngologiczne do przekręcania stron)
  • Dostosowana do potrzeb sensorycznych (np. pojedynczy kolorowy element na czarnym tle, żółta/czerwona obwódka wokół elementu, materiały błyszczące, podświetlenie, książka sensoryczna, książka z konkretami.
  • Elementy pozwalające na interakcję z książką np. ruchome fragmenty stron, odtwarzacze dźwięku).

 

  • Wizualizacja kluczowych słów/ pojęć za pomocą symboli, z których korzysta użytkownik AAC, co sprzyja budowaniu rozmienia tekstu.
  • Dobór funkcjonalnych i pragmatycznych słów! Ich modelowanie w innych niż czytanie kontekstachh

 

  • Książka dynamiczna do odtwarzania w programie  Power Point/Boardmaker/ Communicator 5.
     

 

Opracowanie: Katarzyna Włodarczyk

10 marca 2019

Blog

DANE

KRS: 0000759988


NIP: 5170396028


REGON: 38194805700000


KONTO: 98114020040000390278282719

KONTAKT

ul. Okulickiego 2
36-060 Głogów Małopolski     
           

 

 

 tel. 660 197 119

 

 generaacja@gmail.com

 

 

Przycisk

Przycisk

Przycisk