Strategie wspierające naukę czytania Użytkowników AAC (wersja z zaświadczeniem)

Kurs  „Strategie wspierające naukę czytania Użytkowników AAC” wpisuje się w szerszy cykl poświęcony nauce czytania i pisania Użytkowników AAC według kompleksowego modelu nauki czytania i pisania autorstwa Davida Koppenhavera i Karen Erickson. W tym module szczególna uwaga została poświęcona strategiom wspierania czytania ze zrozumieniem i samodzielnego czytania, wchodzącym w skład szerszych strategii konwencjonalnej nauki czytania […]

Czytaj więcej →
Punkt wyjścia-DIAGNOZA (wersja bez zaświadczenia)

Kurs „Punkt wyjścia- DIAGNOZA” poświęcony jest temu, jakie informacje dla dalszej praktyki terapeutycznej wyciągamy z procesu diagnostycznego, oraz o jakich aspektach wsparcia nie tylko samego Użytkownika AAC, ale także jego partnerów komunikacyjnych potrzebujemy pomyśleć planując skuteczną interwencję. Dzięki udziałowi w kursie dowiesz się: 1. Na jakie obszary funkcjonowania osoby ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi (CCN) należy […]

Czytaj więcej →
Korowe zaburzenia widzenia (CVI). Badanie przesiewowe.

Korowe zaburzenia widzenia (CVI), czyli zaburzenia widzenia wynikające z uszkodzenia kory mózgowej, są najczęstszą przyczyną zaburzeń widzenia u dzieci w krajach rozwijających się. Ilość osób z CVI rośnie (Flanagan, Jackson&Hill).  To jedyne zaburzenie widzenia, w którym poprawa funkcjonalnego widzenia jest nie tylko możliwa, ale oczekiwana! (Lehman, Wilmington, 2013, Huo, et al. 1999; Khetpal & Donauhe, […]

Czytaj więcej →
Funkcje komunikacji

Dlaczego się komunikujemy?Jak różne funkcje komunikacyjne przykładają się na dobór słów do książki Użytkownika AAC?Które funkcje komunikacyjne należy wprowadzać w pierwszej kolejności budując komunikację z osobą ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi? Odpowiedź na te i inne pytania o rolę różnych funkcji komunikacyjnych w najnowszym mini kursie on-demand! Zapraszamy!Paulina i Kasia

Czytaj więcej →