Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC)- najważniejsze pojęcia

AAC? A co to takiego?Co odróżnia komunikację alternatywną od wspomagającej?Kim jest osoba ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi (CCN)? Co powinno być głównym, podstawowym a zarazem długoterminowym celem wprowadzania komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) osobom ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi (CCN)? Odpowiedzi w najnowszym kursie!

Czytaj więcej →
Korowe zaburzenia widzenia (CVI). Badanie przesiewowe.

Korowe zaburzenia widzenia (CVI), czyli zaburzenia widzenia wynikające z uszkodzenia kory mózgowej, są najczęstszą przyczyną zaburzeń widzenia u dzieci w krajach rozwijających się. Ilość osób z CVI rośnie (Flanagan, Jackson&Hill).  To jedyne zaburzenie widzenia, w którym poprawa funkcjonalnego widzenia jest nie tylko możliwa, ale oczekiwana! (Lehman, Wilmington, 2013, Huo, et al. 1999; Khetpal & Donauhe, […]

Czytaj więcej →
Funkcje komunikacji

Dlaczego się komunikujemy?Jak różne funkcje komunikacyjne przykładają się na dobór słów do książki Użytkownika AAC?Które funkcje komunikacyjne należy wprowadzać w pierwszej kolejności budując komunikację z osobą ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi? Odpowiedź na te i inne pytania o rolę różnych funkcji komunikacyjnych w najnowszym mini kursie on-demand! Zapraszamy!Paulina i Kasia

Czytaj więcej →