Punkt wyjścia-DIAGNOZA (wersja bez zaświadczenia)

Kurs „Punkt wyjścia- DIAGNOZA” poświęcony jest temu, jakie informacje dla dalszej praktyki terapeutycznej wyciągamy z procesu diagnostycznego, oraz o jakich aspektach wsparcia nie tylko samego Użytkownika AAC, ale także jego partnerów komunikacyjnych potrzebujemy pomyśleć planując skuteczną interwencję. Dzięki udziałowi w kursie dowiesz się: 1. Na jakie obszary funkcjonowania osoby ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi (CCN) należy […]

Czytaj więcej →
Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC)- najważniejsze pojęcia

AAC? A co to takiego?Co odróżnia komunikację alternatywną od wspomagającej?Kim jest osoba ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi (CCN)? Co powinno być głównym, podstawowym a zarazem długoterminowym celem wprowadzania komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) osobom ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi (CCN)? Odpowiedzi w najnowszym kursie!

Czytaj więcej →
Korowe zaburzenia widzenia (CVI). Badanie przesiewowe.

Korowe zaburzenia widzenia (CVI), czyli zaburzenia widzenia wynikające z uszkodzenia kory mózgowej, są najczęstszą przyczyną zaburzeń widzenia u dzieci w krajach rozwijających się. Ilość osób z CVI rośnie (Flanagan, Jackson&Hill).  To jedyne zaburzenie widzenia, w którym poprawa funkcjonalnego widzenia jest nie tylko możliwa, ale oczekiwana! (Lehman, Wilmington, 2013, Huo, et al. 1999; Khetpal & Donauhe, […]

Czytaj więcej →