Czytanie uczestniczące- krok drugi

WZMACNIANIE ROZUMIENIA
 

Cel: nauka nowych pojęć, wzmacnianie rozumienia tekstu, modelowanie używania symboli komunikacyjnych w trakcie czytania.
 

  • W znanych tekstach odtwarzanie wersu refrenowego z wyczuciem czasu.
     

  • Wskazywanie na stronie symbolu ilustrującego treść.
     

  • Dobieranie symbolu ilustrującego treść (dziecko wybiera symbol a dorosły otwiera odpowiednią stronę)- podpisywanie symbolem.
     

  • Dziecko wybiera za pomocą symboli/ tablic który fragment tekstu chce przeczytać (np. we „Wszyscy zwiewają” wybiera o którym zwierzęciu chce teraz czytać).
     

  • Symbole/ tablica do modelowania zadawania pytań do tekstu i dawania dziecku przestrzeni do początkowo przypadkowego z czasem celowego zadawania pytań. (Kod kolorów. Stałe miejsce powtarzających się na różnych tablicach słów!)
     

  • Symbole/ tablica do modelowania komentowania tekstu i dawania dziecku przestrzeni do komentowania. (Kod kolorów. Stałe miejsce powtarzających się na różnych tablicach słów!)
     

  • Robienie książeczek w których dziecko samodzielnie tworzy historię wybierając np. bohatera, jego wygląd i aktywności spośród dwóch lub więcej alternatyw.


    Opracowanie: Katarzyna Włodarczyk

10 marca 2019

Blog

DANE

KRS: 0000759988


NIP: 5170396028


REGON: 38194805700000


KONTO: 98114020040000390278282719

KONTAKT

ul. Okulickiego 2
36-060 Głogów Małopolski     
           

 

 

 tel. 660 197 119

 

 generaacja@gmail.com

 

 

Przycisk

Przycisk

Przycisk