Czytanie uczestniczące- krok pierwszy

 INTERAKCJA
 

Cele: zaangażowanie dziecka w czytanie, aktywne uczestnictwo w czytaniu, interakcja, wzmacnianie naprzemienności, budowanie słownika biernego.
 

  • Wielokrotne słuchanie głośnego czytania tego samego tekstu.
     

  • Znalezienie sposobu na dostępne motorycznie zaangażowanie dziecka w czytanie w funkcji prośby o kontynuację.
    np. przekręcanie stron, aktywowanie nagrania na komunikatorze, gest „jeszcze”, pytanie „I co dalej?” na eyetrackerze.
     

  • Odtwarzanie frazy refrenowej na komunikatorze (czytający milknie w odpowiednim momencie dając dziecku czas na odtworzenie jego kwestii).
     

  • Budowanie rozróżniania ról (mówię- słucham) i rozpoznawania momentu przejęcia głosu- włączenia się do interakcji.
     

  • Dobieranie konkretu ilustrującego treść (dziecko wybiera konkret a dorosły otwiera odpowiednią stronę).
     

  • Dziecko wybiera za pomocą konkretów- rekwizytów, który fragment tekstu chce przeczytać (np. we „Wszyscy zwiewają” wybiera o którym zwierzęciu chce teraz czytać).
     

  • Robienie książeczek wspólnie z dzieckiem np. o ważnych dla niego wydarzeniach (książka w oparciu o zdjęcia i symbole do zdjęć), o zwierzętach (sensoryczna do dotykania) itd.



    Opracowanie: Katarzyna Włodarczyk

10 marca 2019

Blog

DANE

KRS: 0000759988


NIP: 5170396028


REGON: 38194805700000


KONTO: 98114020040000390278282719

KONTAKT

ul. Okulickiego 2
36-060 Głogów Małopolski     
           

 

 

 tel. 660 197 119

 

 generaacja@gmail.com

 

 

Przycisk

Przycisk

Przycisk