Czytanie uczestniczące- krok trzeci

NAUKA CZYTANIA I PISANIA

 

Cel: utrwalanie i poszerzanie wykorzystywania bardziej złożonych konstrukcji językowych.

  • Dopowiadanie rozwiązania w zagadkach w tekście.

  • Udzielanie odpowiedzi na pytania w znanym tekście,

  • Dokańczanie wersu logicznie pasującym/ rymującym się symbolem.

  • Odtwarzanie ciągu symboli na tablicy komunikacyjnej/komunikatorze.

  • Tablice kontekstowe z wyrazami do czytania globalnego.

  • Wykorzystanie sekwencji sylab/wyrazów w tablicach komunikacyjnych/ na komunikatorach.
     

 

 

ANALIZA TREŚCI:

Doskonalenie umiejętności identyfikowania kluczowych dla zrozumienia tekstu informacji i ich powiązań między sobą, w tym:

1. Bohaterów

2. Sekwencji zdarzeń (najpierw-  potem- na końcu).

3. Czasu i miejsca akcji.

4. Głównego problemu.
5. Przyjmowanie perspektywy różnych bohaterów.




OPOWIADANIE

1. Po zakończeniu czytania modelowania opowiadania o tym co się wydarzyło na indywidualnej pomocy komunikacyjnej dziecka.

2. Identyfikowanie wraz z dzieckiem tego co wydarzyło się na początku, w środku, na końcu.

3. Modelowanie  porządkowania kolejności zdarzeń na materiale obrazkowym/ na symbolach.


 

Opracowanie: Katarzyna Włodarczyk

10 marca 2019

Blog

DANE

KRS: 0000759988


NIP: 5170396028


REGON: 38194805700000


KONTO: 98114020040000390278282719

KONTAKT

ul. Okulickiego 2
36-060 Głogów Małopolski     
           

 

 

 tel. 660 197 119

 

 generaacja@gmail.com

 

 

Przycisk

Przycisk

Przycisk