Hierarchia symboli

Bazując na badaniach psychologii rozwojowej postulowano, aby w interwencji komunikacyjnej zaczynać od pracy z realnymi przedmiotami (pełniącymi rolę sygnałów wywoławczych/ zapowiadających), które następnie mogą być zastępowane przez jak najbardziej realistyczne zdjęcia, by w dalszej kolejności przejść na użycie symboli.

Jednak King DeBaun i Lariviere (2013) podkreślają, że nie ma potrzeby uczuć znaczenia
symbolu zanim dziecko może używać go do komunikacji.

(You do not need to teach a symbol first before a child can use it to communicate).

Zrozumienie tego, że symbol reprezentuje język i niesie ze sobą znaczenie jest umiejętnością, którą nabywa się poprzez użycie symbolu w znaczącym kontekście.
( Learning that symbol represent language and have meaning is a skill that is learned on the use of that symbol within meaningful contexts.)

Przedmioty i zdjęcia wspomagają rozumienie symbolu, czynności uczenia itp. i motywują do uczestnictwa nie warunkując zasadności użycia symboli do komunikacji.
( Photos and objects are used to enhance the understanding of symbols, learning activities etc. and as a motivation to participate not to determine eligibility for use of symbols to communicate.)



 

(Limitations with Using a Representational Hierarchy Approach for Language Learning, Gayle Porter & Linda Burkhart, Limitations with Using a Representational Hierarchy Approachfor Language Learning Gayle Porter & Linda Burkhart)

19 grudnia 2018

Blog

DANE

KRS: 0000759988


NIP: 5170396028


REGON: 38194805700000


KONTO: 98114020040000390278282719

KONTAKT

ul. Okulickiego 2
36-060 Głogów Małopolski     
           

 

 

 tel. 660 197 119

 

 generaacja@gmail.com

 

 

Przycisk

Przycisk

Przycisk