Komunikatory jednopolowe z kontrolą otoczenia-
 przykłady wykorzystania

OBSŁUGA ZABAWEK LUB URZĄDZEŃ:

1. w formie nagrody
np. w trybie sekwencyjnym wgrywamy głoskowanie wyrazu “p-i-e-s; “pies”, a kolejne naciśnięcie aktywuje ciche odtworzenie wyrazu pies i uruchamia podpiętą zaadaptowaną zabawkę psa;
w przypadku wyrazu “l-a-m-p-a-lampa” kolejne naciśnięcie wyłączy światło.


2. wzmacnianie rozumienia instrukcji/ poleceń
np. w trybie sekwencyjnym w pierwsza wiadomość brzmi “Wyłączmy światło”, a drugie naciśnięcie odtwarza cichą wiadomość i jednocześnie wyłącza światło;
pierwsza aktywacja uruchamia wiadomość “Zaśpiewajmy piosenkę z misiem”, a druga odtwarza piosenkę i aktywuje zaadoptowanego misia.


3. zabawa
aktywacja zaadaptowanej zabawki i odtworzenie komunikatu (np.zabawnego komentarza)

4. wspólna zabawa
dwójka użytkowników aktywuje swoje zaadaptowane zabawki

5. uczestniczenie w aktywnościach grupowych
np.: jeden uczeń przytrzymuje miskę a drugi uruchamia mikser, włączanie światełek na choince
z życzeniami “Wesołych Świąt”


6. uatrakcyjnienie procesu edukacyjnego
np. w trakcie czytanie historii o 3 świnkach uczeń jednocześnie odtwarza fragment tekstu
i uruchamia zaadaptowaną świnkę





 

Opracowanie: "101+ Ideas for Using the BIGmack® or Other Single Message Communication Devices- Compiled by Barbara Solomonson SLP, MS CCC-SLP", "Smooth Talker Resource Guide"

Katarzyna Włodarczyk

 

20 grudnia 2018

Blog

DANE

KRS: 0000759988


NIP: 5170396028


REGON: 38194805700000


KONTO: 98114020040000390278282719

KONTAKT

ul. Okulickiego 2
36-060 Głogów Małopolski     
           

 

 

 tel. 660 197 119

 

 generaacja@gmail.com

 

 

Przycisk

Przycisk

Przycisk