Modelowanie- przekaz wspomagany cz.1


Strategia przekazu wspomaganego polega na rozwijaniu interakcji z dzieckiem poprzez
jednoczesne wykorzystywanie mowy i wspieranie jej wskazywaniem na systemie dziecka
(lub systemie podobnym) symboli i ich połączeń (dostarczaniu dziecku jak największej
ilości przykładów wykorzystania jego pomocy komunikacyjnej w codziennych
sytuacjach komunikacyjnych).

 



ZASADY:
- modeluj maksymalnie dużo języka, ale bez przytłaczania dziecka,
- modeluj w takim tempie aby dziecko miało czas zaobserwować wybory słów, ich kombinacje,
kodowanie i sekwencje służące nawigacji,
- modelując mów do użytkownika AAC co modelujesz,
- używaj modelowania zgodnie z hierarchią podpowiedzi.

Gail Van Tatenhove, 2009



80%
…sugerowany procent interakcji dziecko- dorosły z użyciem przekazu wspomaganego
z wykorzystaniem indywidualnej pomocy komunikacyjnej użytkownika.

Linda Burkhart




 

84 lata
…tyle czasu potrzeba aby dziecko wykorzystujące AAC jedynie dwa razy w tygodniu zajęciach z logopedą, otrzymało taką samą ilość stymulacji językowej dla siebie właściwej co
18 miesięczne  typowo rozwijające się dziecko (które jest stymulowane mową ponad 4380 godzin przez 8 godzin dziennie już od dnia narodzin).

Jane Korsten




100-125
…szacowana ilość powtórzeń modelowania słowa i sekwencji słów z użyciem
osobistej pomocy do komunikacji dziecka, zanim możemy oczekiwać, że osoba użyje słowa/ wyrażenia spontanicznie

Gail Van Tatenhove, 2009

 

 

 

 

 

 

Opracowanie: „Model AAC by OCPS”
Katarzyna Włodarczyk

 

19 grudnia 2018

Blog

DANE

KRS: 0000759988


NIP: 5170396028


REGON: 38194805700000


KONTO: 98114020040000390278282719

KONTAKT

ul. Okulickiego 2
36-060 Głogów Małopolski     
           

 

 

 tel. 660 197 119

 

 generaacja@gmail.com

 

 

Przycisk

Przycisk

Przycisk