Strategia przekazu wspomaganego polega na rozwijaniu interakcji z dzieckiem poprzez
jednoczesne wykorzystywanie mowy i wspieranie jej wskazywaniem na systemie dziecka
(lub systemie podobnym) symboli i ich połączeń (dostarczaniu dziecku jak największej
ilości przykładów wykorzystania jego pomocy komunikacyjnej w codziennych
sytuacjach komunikacyjnych).
ZASADY:
- modeluj maksymalnie dużo języka, ale bez przytłaczania dziecka,
- modeluj w takim tempie aby dziecko miało czas zaobserwować wybory słów, ich kombinacje,
kodowanie i sekwencje służące nawigacji,
- modelując mów do użytkownika AAC co modelujesz,
- używaj modelowania zgodnie z hierarchią podpowiedzi.
Gail Van Tatenhove, 2009
80%
…sugerowany procent interakcji dziecko- dorosły z użyciem przekazu wspomaganego
z wykorzystaniem indywidualnej pomocy komunikacyjnej użytkownika.
Linda Burkhart
84 lata
…tyle czasu potrzeba aby dziecko wykorzystujące AAC jedynie dwa razy w tygodniu zajęciach z logopedą, otrzymało taką samą ilość stymulacji językowej dla siebie właściwej co
18 miesięczne typowo rozwijające się dziecko (które jest stymulowane mową ponad 4380 godzin przez 8 godzin dziennie już od dnia narodzin).
Jane Korsten
100-125
…szacowana ilość powtórzeń modelowania słowa i sekwencji słów z użyciem
osobistej pomocy do komunikacji dziecka, zanim możemy oczekiwać, że osoba użyje słowa/ wyrażenia spontanicznie
Gail Van Tatenhove, 2009
Opracowanie: „Model AAC by OCPS”
Katarzyna Włodarczyk
Blog
DANE
KRS: 0000759988
|
NIP: 5170396028 |
REGON: 38194805700000
KONTO: 98114020040000390278282719
KONTAKT
ul. Okulickiego 2
36-060 Głogów Małopolski
tel. 660 197 119
generaacja@gmail.com