MODELOWANIE to coś innego niż PODPOWIADANIE.
PLAN rozwoju komunikacji zawiera zarówno modelowanie jak i podpowiadanie.
1. Początkowo rozwijanie umiejętności komunikacyjnych z wykorzystaniem AAC opiera się na
MODELOWANIU. Należy zapewnić osobie okazje do modelowania tak często jak to tylko jest
możliwe, przez cały dzień i w ciągu wszystkich czynności. To może być przytłaczające. Wybierz więc specyficzne słowa/ frazy, które chcesz modelować i sytuacje w których faktycznie będzie to wykonalne.
2. Po pewnym czasie może zacząć PODPOWIADAĆ użycie systemu AAC.
3. Wybierz dokładnie słowa, których w danym momencie chcesz uczyć; określ w jakich sytuacjach
będziesz podpowiadać. Wybrane słowa powinny być praktyczne, znaczące, funkcjonalne i zrozumiałe.
4. Wymagaj i podpowiadaj użytkownikowi użycie tylko tych słów, które zostały wybrane w danym okresie do nauki.
5. Bardzo dobrze by było, aby wybrane słowa pełniły przynajmniej dwie funkcje komunikacyjne.
6. Określ poziom podpowiedzi dla każdego słowa/ wiadomości.
7. Upewnij się, że zapewniasz dziecku właściwą odpowiedź zwrotną.
8. Postaraj się pamiętać, których słów i z jaką podpowiedzią aktualnie uczysz.
Opracowanie: „Communication Partners Booklet”
Katarzyna Włodarczyk
Blog
DANE
KRS: 0000759988
|
NIP: 5170396028 |
REGON: 38194805700000
KONTO: 98114020040000390278282719
KONTAKT
ul. Okulickiego 2
36-060 Głogów Małopolski
tel. 660 197 119
generaacja@gmail.com