DANE
KRS: 0000759988
|
NIP: 5170396028 |
REGON: 38194805700000
KONTO: 98114020040000390278282719
KONTAKT
ul. Okulickiego 2
36-060 Głogów Małopolski
tel. 660 197 119
generaacja@gmail.com
Zwiększa rozumienie mowy.
(Dada, Alant, 2009)
Zwiększa rozumienie i ekspresję za pomocą symboli.
(Drager i in., 2006, Harris i Reichle, 2004; Solomon- Roce i Soto, 2014)
Zwiększa ilość wypowiedzi z użyciem więcej niż jednego symbolu.
(Binger i Light, 2007)
Zwiększa długość i złożoność wypowiedzi.
(Bruno i Trembath, 2006)
Zapewnienie dziecku modelowania w jaki sposób AAC może być użyte, w jakim kontekście i do jakich celów wzmacnia efektywność użycia systemu i sprawia, że dziecko ma poczucia posługiwania się akceptowalną modalnością komunikacyjną.
(Romski & Sevcik, 1996).
Powoduje rozwój umiejętności pragmatycznych, semantycznych, syntaktycznych i morfologicznych; jest skuteczne w odniesieniu do osób w różnym wieku, stopniu niepełnosprawności czy umiejętności językowych.
(O’ Neil, Light i Pope, 2018; Sennott, Light I McNaughton, 2016)
Jest skuteczną metodą nauki relacji semantyczno-syntaktycznej (Lund, 2004) i sprzyja używaniu form gramatycznych takich jak czasy i liczby.
(Binger, Maguire‐Marshall, & Kent‐Walsh, 2011).
Wyniki badań wskazują że modelowanie prowadzi do znaczącego rozwoju umiejętności językowych w zakresie pragmatyki (większa ilość cykli konwersacyjnych), semantyki (wzrost słownika biernego i czynnego), syntaktyki (wydłużenie wypowiedzi) i morfologii (poprawa w zakresie struktur morfologicznych.
(Sennott, Light & McNaughton, 2016).
Jest praktyką opartą na dowodach!
(Lynch, McCleary, Smith, 2018)
Blog