Nie mówi, ale czyta i pisze!

Rozwijanie kompetencji językowych użytkowników AAC.
(dostępne od stycznia).

 

Celem szkolenia jest zapoznanie pokazanie możliwości wspierania procesu nauki czytania
 i pisania osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi (CCN)
, użytkowników AAC w tym osób które nie mają możliwości motorycznych pisania za pomocą tradycyjnych narzędzi.

 

Obejmuje zarówno przedstawienie kontinuum rozwoju umiejętności czytania i pisania użytkowników AAC (wg modelu Modified Bridge by Fletcher Miller School),  jak również wykorzystanie elementów metod: „A Developmentally Appropriate Multilevel Framework for Kindergarten”Doroty P. Hall, Elaine Williams i “Children with Disabilities: Reading and Writing the Four Blocks Way” Karen Erickson, David Koppenhaver.

 

Przedstawione również zostaną możliwości tworzenia zaadaptowanych narzędzi pisarskich- alternatywnych długopisów i wykorzystania narzędzi AT.

 

BLOK I

Kiedy zacząć uczyć czytania i pisania?

Rozwój umiejętności czytania i pisania wg modelu Modified Bridge.

 

BLOK II

Elementy nauki czytania i pisania w przedszkolu.

Four Block Model dla bardziej zaawansowanych.

 

BLOK III

Alternatywne długopisy niskiej technologii.

Technologia wspomagająca (AT) a pisanie.

 

 

 

 

Prowadzący: Katarzyna Włodarczyk

 

 

05 sierpnia 2019

Blog

DANE

KRS: 0000759988


NIP: 5170396028


REGON: 38194805700000


KONTO: 98114020040000390278282719

KONTAKT

ul. Okulickiego 2
36-060 Głogów Małopolski     
           

 

 

 tel. 660 197 119

 

 generaacja@gmail.com

 

 

Przycisk

Przycisk

Przycisk