Nie mówi, ale czyta i pisze! ONLINE
12-13.12.2020

Rozwijanie kompetencji językowych użytkowników AAC.
 

 

 

Nauka czytania i pisania rozpoczyna się… już w życiu płodowym!
Czytanie i pisanie to najbardziej funkcjonalne umiejętności życiowe; a alfabet to jedyny na tyle elastyczny system symboli, że umożliwia osobom ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi CCN w pełni autonomiczną komunikację.
 
Tylko jak uczyć pisania skoro uczeń ma porażenie mózgowe i nie chwyci ołówka do ręki?
Jak uczyć czytania skoro ma korowe zaburzenia widzenia?
Jak zapewnić doświadczenia samodzielnego czytania skoro osoba nie ma ruchów celowych rąk i komunikuje się za pomocą eyetrackera?
Jak komunikacja powiązana jest z czytaniem i pisaniem?
Czy symbole, które umożliwiają i ułatwiają komunikację będą sprzyjały nauce czytania i pisania?
 
„Nie mówi a czyta i pisze. Część pierwsza: wczesna nauka czytania i pisania” to pierwszy poziom szkolenia poświęconego nauce czytania i pisania osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi CCN.
 
PROGRAM
DZIEŃ I
1. Czytać i pisać- co to właściwie znaczy i dlaczego jest tak ważne dla osób z CCN?
 
2. Kto może uczyć się czytania i pisania?
 
3. Czytanie i pisanie to nie fanaberia! To podstawowe prawo!
 
4. Co jest konieczne i niezbędne do nauki czytania i pisania?
 
5. Nauka wczesna czy konwencjonalna? Jak wybrać optymalne strategie dla konkretnej osoby.
 
6. Wczesna nauka czytania i pisania- co to właściwie znaczy.
 
7. Czytanie uczestniczące, o co w tym chodzi?
 
8. Pisanie uczestniczące.
 
9. Znajomość alfabetu i słuch fonematyczny.
 
10. Alternatywne długopisy.
 
11. Niezależne pisanie.
 
12. Samodzielne czytanie, czyli jak może pomóc technologia wspomagająca (AT).
 
13. Symbole do nauki czytania i pisania, czy to aby na pewno dobry pomysł?
 
 
DZIEŃ II
1. Kompetencje niezbędne do typowej nauki czytania i pisania.
 
2. 4 blocks model.
 
3. Strategie wspierające czytanie ze zrozumieniem.
 
4.. Samodzielne czytanie- dobór tekstów i ich dostosowanie do potrzeb ruchowych i sensorycznych.
 
5. Praca nad treścią i kompozycją tekstu pisanego.
 
6. Literowanie i ortografia.
 
Ze względu na zaawansowany poziom szkolenia wymagający wcześniejszej wiedzy o różnych metodach dostępu, doborze słownictwa i modelowaniu WYMAGA SIĘ aby uczestnicy ukończyli wcześniej szkolenie
-„Książka? Tak! Ale jak to zrobić?!”
- lub "Milczące? Anioły"
- lub "Kiedy oczy widzą a mózg nie".
 
Termin: 12-13.122020
 Czas trwania:
12.12.2020- 9:00-16:00
13.12.2020- 9:00-15:00

Cena: 550 zł

 
 Połączenie za pomocą platformy ZOOM.
 
Prowadzący: Katarzyna WłodarczykLogopeda kliniczny, pedagog specjalny, wczesnoszkolny i przedszkolny. Stypendystka Rett University. Pierwszy w Polsce certyfikowany terapeuta metody PODD.
 

 

 

 

16 września 2020

Blog

DANE

KRS: 0000759988


NIP: 5170396028


REGON: 38194805700000


KONTO: 98114020040000390278282719

KONTAKT

ul. Okulickiego 2
36-060 Głogów Małopolski     
           

 

 

 tel. 660 197 119

 

 generaacja@gmail.com

 

 

Przycisk

Przycisk

Przycisk