Edyta Szczurek
Edyta Szczurek
Z wykształcenia jestem neurologopedą, terapeutą integracji sensorycznej oraz pedagogiem przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Na co dzień prowadzę terapię niemowląt i małych dzieci z trudnościami w realizowaniu funkcji pokarmowych. Zajmuje się również wspieraniem rozwoju mowy i komunikacji. Bliskie są mi niedyrektywne metody pracy, podeście responsywne gdzie najważniejszy jest komfort i poczucie bezpieczeństwa małego pacjenta.
Doświadczenie zdobywałam w wielu placówkach na terenie Krakowa, m.in. w Maltańskim Centrum Pomocy Niepełnosprawnym dzieciom i ich Rodzinom.
WYBRANE UKOŃCZONE SZKOLENIA:
- Dysfagia u niemowląt i małych dzieci (Dore Blom)
- Tongue Tie Congress, Pierwszy Międzynarodowy Kongres Wędzidełek.
- Guguhopla i Przyjaciele. Od wcześniaka do roczniaka – wybrane aspekty terapii karmienia.
- Trudności w jedzeniu u dziecka – perspektywa psychologiczna. Jak wspierać rodziców i dziecko?
- Jedzenie doustne wyzwaniem dla dzieci karmionych przez sondę lub PEGa.
- Rozwój funkcji karmienia – zaburzenia i leczenie: Podstawy responsywnego karmienia (Jenny McGlothlin).
- Konferencja „Karmienie piersią a ortodoncja”.
- Konferencja „Karmienie i jedzenie w praktyce logopedycznej”.
- Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno – motorycznym.
- Diagnostyka i bioterapeutyczna stymulacja zaburzeń oralnych u noworodków i niemowląt – nowe podejście.
- Diagnoza i terapia zaburzeń karmienia.
- Wczesna interwencja logopedyczna.
- Metoda verbotonalna w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej.
- Terapia ustno – twarzowa i jej wpływa na rozwój funkcji pokarmowych i mowę u dzieci z grupy ryzyka i dorosłych z zaburzeniami neurologicznymi, moduł I.
- Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych, związanych z dysfunkcją pasażu pokarmowego oraz symptomatologią dysfagii, moduł II
- Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych, związanych z dysfunkcją pasażu pokarmowego oraz symptomatologią dysfagii, moduł I
- II stopień oraz uzyskanie certyfikatu i uprawnień terapeuty integracji sensorycznej
- Neurobiologiczne Podstawy Integracji
- Sensorycznej I stopień w zakresie terapii integracji sensorycznej
- Zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych
