Od czego zacząć?

OD ZMIANY NASTAWIENIA

z
„Czego mogę nauczyć dziecko?”


na

„Czego ja mogę nauczyć się o dziecku, aby wejść w nim w relację, by móc go czegoś uczyć?”


 

NADAWANIE ZNACZENIA =  DOKŁADNY OPIS CO WIDZĘ/ SŁYSZĘ +  INFORMACJA O TYM JAK TO ODCZYTUJĘ
 

  • nadawanie znaczenia każdej aktywności dziecka np. “Widzę, że się uśmiechasz.  Myślę, że podoba Ci się”,

  • nazywanie uczuć np. “Widzę, że machasz rękami. Jesteś zniecierpliwiona”,

  • uznawanie różnych form komunikacji,

  • używanie najlepszego „tak” do komunikacji!

  • zakładanie kompetencji,

  • bycie głosem dziecka- modelowanie.



     

 

Opracowanie: Katarzyna Włodarczyk

19 grudnia 2018

Blog

DANE

KRS: 0000759988


NIP: 5170396028


REGON: 38194805700000


KONTO: 98114020040000390278282719

KONTAKT

ul. Okulickiego 2
36-060 Głogów Małopolski     
           

 

 

 tel. 660 197 119

 

 generaacja@gmail.com

 

 

Przycisk

Przycisk

Przycisk