Od czego zacząć? cz.2

Zapewniaj w rozsądnych granicach dziecku możliwość dokonywania i przeżywania konsekwencji własnych wyborów, ale pamiętaj, że języka używamy do realizacji wielu różnych funkcji nie tylko proszenia, ale również do odmawiania, dzielenia się pomysłami, wyrażania emocji i nawiązywania relacji.

 

Wykorzystuj każdy moment i każdą sytuację do modelowania na tablicach kontekstowych.
 

Użytkownik AAC także potrzebuje i zasługuje na czas podczas, którego będzie się uczyć komunikacji od innych czyli rodziców, rówieśników, rodzeństwa i profesjonalistów -
regularnie i z dużą częstotliwością.


 

Zakładaj kompetencje, ale pamiętaj, że do dziecka najpierw przez rok mówimy zanim zaczniemy wymagać od niego pojedynczego słowa.
 

Rozmawiaj z dzieckiem a nie za dziecko, o rzeczach ważnych a nie tylko funkcjonalnych.
 

Modeluj o tym co Ty czujesz, co Ty robisz, jak się czujesz.




 

 

Opracowanie: Katarzyna Włodarczyk

19 grudnia 2018

Blog

DANE

KRS: 0000759988


NIP: 5170396028


REGON: 38194805700000


KONTO: 98114020040000390278282719

KONTAKT

ul. Okulickiego 2
36-060 Głogów Małopolski     
           

 

 

 tel. 660 197 119

 

 generaacja@gmail.com

 

 

Przycisk

Przycisk

Przycisk