23 marca 2020
Na początku wspólnej drogi rozwoju komunikacji, zwłaszcza kiedy spotykamy młodsze dzieci albo osoby z wieloma wyzwaniami sensorycznymi lub motorycznymi, musimy zmienić swoje nastawienie do tego czym będzie wspólne komunikowanie. Potrzebujemy
16 sierpnia 2019
  Przygotowując od początku do końca interwencję AAC-ową nie można zapominać o kluczowym elemencie – przygotowaniu partnera lub partnerów, z którymi nasz użytkownik będzie się komunikować. Umiejętność obserwowania Pierwszymi partnerami komunikacyjnym
19 grudnia 2018
  Jeśli dziecko jest zupełnie rozregulowane- nic nie mów. Wyłap moment powrotu do stanu względnej regulacji i zamodeluj co dziecko czuło (to w przyszłości naprawdę przyniesie skutek). Odegraj przerysowując tę samą
19 grudnia 2018
Nie oczekuj, że osoba będzie korzystała z systemu jeśli nie pokażesz jej jak to zrobić. Nikt nie mówi od razu pełnymi zdaniami kiedy uczy się mówić Nie wymagaj żadnych umiejętności
19 grudnia 2018
1. Używaj systemu osoby do mówienia- MODELUJ. 2. Zakładaj kompetencje i stawiaj ambitne cele. 3. Zapewniaj odpowiednią ilość czasu. Czekaj ok. 10-20 sekund zanim zaczniesz podpowiadać. 4. Zadawaj pytania otwarte.
19 grudnia 2018
Jeśli osoba komunikuje wiadomość z użyciem gestów które są zrozumiałe dla każdego i akceptowalne społecznie nie ma potrzeby aby podpowiadać  użycia pomocy do komunikacji w postaci symboli, ale jest to
19 grudnia 2018
1. OPISUJ I KOMENTUJ np. „Świetnie to powiedziałaś:….." 2. ODPOWIADAJ adekwatnie i właściwie na to co dziecko zakomunikowało, nawet jeśli masz poczucie, że nie to chciało powiedzieć. 3. ROZSZERZAJ aby
19 grudnia 2018
1. MODELOWANIE 2. WSKAZÓWKI *wizualne - dawanie wyborów - otwieranie na odpowiedniej stronie - prezentowanie pomocy do komunikacji na wprost dziecka *werbalne - dawanie wyborów - dyrektywne: „Użyj książki”, „Powiedz
19 grudnia 2018
Rozumieć, że komunikacja to znacznie więcej niż „Ja chcę…”, „To jest…”. Zakładanie kompetencji. Odczytywanie niewerbalnych komunikatów dziecka. Nadawanie znaczenia. Wykorzystywanie okazji do nauki funkcjonalnej komunikacji. Modelowanie komunikacji (przekaz wspomagany). Określenie

DANE

KRS: 0000759988


NIP: 5170396028


REGON: 38194805700000


KONTO: 98114020040000390278282719

KONTAKT

ul. Okulickiego 2
36-060 Głogów Małopolski     
           

 

 

 tel. 660 197 119

 

 generaacja@gmail.com

 

 

Przycisk

Przycisk

Przycisk