
Psycholog i logopeda.
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz neurologopedi na Akademii Medycznej im.Piastów Śląskich we Wrocławiu.
Współfundatorka oraz prezeska Fundacji generAACja.
Jestem praktykiem AAC. Jako terapeuta wspomagający komunikację korzystam z metod PODD oraz PROMPT – łączę w ten sposób AAC ze wspomaganiem mówienia.
Bliskie jest mi myślenie o komunikacji przez pryzmat wspomaganego przekazu językowego, niedyrektywnego modelowania oraz całościowego spojrzenia na potrzeby osoby ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi i jej rodziny.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując z zespole wczesnego wspomagania, krakowskich przedszkolach integracyjnych oraz specjalnych a także w poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Często pracuję z dziećmi i młodzieżą w spektrum autyzmu (ASD), z zespołami genetycznymi, apraksją mowy, afazją, porażeniem mózgowym czy korowymi zaburzeniami widzenia (CVI).
W Fundacji prowadzę konsultacje z zakresu AAC, spotkania i szkolenia dla rodziców oraz specjalistów, superwizje dla zespołów terapeutów oraz nauczycieli.
Jestem współautorką szkolenia “AAC i ASD – komunikacja osób ze spektrum autyzmu” oraz “Mam coś wiecej do powiedzenia”.
Zapraszam także na autorskie szkolenie “Modelowanie bez tajemnic”.
WYBRANE UKOŃCZONE SZKOLENIA:
PODD Introductory Kurs
Cortical Visual Impairment (CVI) with CVI Proficiency Basics+ Micro-credentials
AAC, Literacy and the SLP. Overview of Literacy Development and Assessing Literacy Skills in Students with Complex Communication Needs: the Role of the SLP.
PROMPT Bridging
PROMPT Introduction
Werbogesty: od gestu do słowa i będzie rozmowa.
Wspieranie rozwoju komunikacji osób ze spektrum autyzmu, Fundacja Prodeste
Skojarzenia do mówienia.
Obsługa oraz wykorzystanie programu Mówik.
Dziewczyny w spektrum.
Po prostu brak mi słów! Kompetencje strategiczne w AAC
AAC jako wsparcie mówienia
Aby czytanie uczestniczące było faktycznie uczestniczące
Bo pisanie też może być uczestniczące
Nie mówi a czyta i pisze, cz.1 i 2
Attention Autism
AAC w XXI wieku
Książka? Tak! Ale jak to zrobić?! Warsztaty tworzenia indywidualnych pomocy komunikacyjnych
Ocena gotowości małego dziecka do funkcji jedzenia w ujęciu sensomotorycznym
Kids Skills
Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej według zasad motorycznego uczenia
“Jak wspomagać dzieci z autyzmem w rozwijaniu funkcjonalnej komunikacji?”, szkolenie III-modułowe, Fundacja Synapsis
Makaton poziom 1 i 2
Wideotrening Komunikacji, kurs wprowadzający
Niedyrektywne formy terapii dziecka z autyzmem
Wszyscy angażujemy się, komunikujemy i uczymy, prowadzenie Susan Norwell, Ogólnopolskie Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Zespołem Retta
Ja, mój autyzm i świat. Jak rozmawiać z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z ASD o nich samych? Jak wspierać rozwój ich tożsamości? Fundacja Synapsis
Stymulacja bazalna, Moduł I
Kinesiotaping w logopedii, prowadzenie Esther du Ru
Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod komunikacji AAC cz.1
Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
Picture Exchange Communication System (PECS) – poziom I