Prezeska Fundacji generAACja
Porozmawiajmy o AAC!
Od 5 lat kieruję Fundacją generAACja – naszą misją jest mówienie o tym, że komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC) zmienia życie!
Czym zajmuję się w Fundacji
Poza niewidzialną pracą, taką jak poszukiwania najlepszych rozwiązań i praktyk, planowanie działań Fundacji, czy budowanie relacji w środowisku organizacji pozarządowych, jestem po prostu praktykiem AAC.
Prowadzę konsultacje z zakresu AAC i technologii wspomagającej (konsultacje AAC w Krakowie oraz online) dla rodzin oraz specjalistów, szkolenia z zakresu AAC opartego na wspomaganym przekazie językowym, cykliczne grupy DogadAAC się oraz superwizje dla zespołów terapeutów i nauczycieli.
Jestem współautorką szkolenia „AAC i ASD – komunikacja osób ze spektrum autyzmu”, szkoleń z cyklu „Kompleksowe szkolenie AAC” oraz „Mam coś wiecej do powiedzenia”. Zapraszam także na autorskie szkolenie „Modelowanie w AAC bez tajemnic”, pokazujące krok po kroku jak w praktyce wprowadzać wspomagany przekaz językowy.
Obecnie pod okiem Gayle Porter przygotowuję się do poprowadzenia warsztatów PODD.
Moje kwalifikacje
Z wykształcenia jestem socjolożką, logopedką i psycholożką.
Ukończyłam studia na Uniwersytetecie Jagiellońskim w Krakowie, jestem także absolwentką studiów doskonalących z neurologopedii klinicznej na Akademii Medycznej im. Piastów Śląskich we Wrocławiu.
Takie połączenie pozwala mi patrzeć na komunikację osób ze złożonymi potrzebami z wielu stron i szukać dla nich nieszablonowych rozwiązań.
Przede wszystkim bowiem jestem praktykiem AAC. Ukończyłam wiele kursów i szkoleń. Jako terapeuta wspomagający komunikację korzystam z metod PODD oraz PROMPT – łączę w ten sposób AAC ze wspomaganiem mówienia.
Bliskie jest mi myślenie o komunikacji przez pryzmat wspomaganego przekazu językowego, niedyrektywnego modelowania oraz całościowego spojrzenia na potrzeby osoby ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi i jej rodziny.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując z zespole wczesnego wspomagania w centrum wczesnej interwencji w Krakowie, krakowskich przedszkolach integracyjnych oraz specjalnych a także w poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Często pracuję z dziećmi i młodzieżą w spektrum autyzmu (ASD), z zespołami genetycznymi, apraksją mowy, afazją, porażeniem mózgowym czy korowymi zaburzeniami widzenia (CVI).
Wybrane ukończone szkolenia
PODD Advanced Workshop
PODD Introductory Kurs
Cortical Visual Impairment (CVI) with CVI Proficiency Basics+ Micro-credentials
AAC, Literacy and the SLP. Overview of Literacy Development and Assessing Literacy Skills in Students with Complex Communication Needs: the Role of the SLP.
Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach. Kurs Podstawowy
Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach. Poziom Zaawansowany
PROMPT Bridging
PROMPT Introduction
Kurs trenerski (z certyfikacją VCC)
Werbogesty: od gestu do słowa i będzie rozmowa.
Wspieranie rozwoju komunikacji osób ze spektrum autyzmu, Fundacja Prodeste
Skojarzenia do mówienia.
Obsługa oraz wykorzystanie programu Mówik.
Dziewczyny w spektrum.
Po prostu brak mi słów! Kompetencje strategiczne w AAC
AAC jako wsparcie mówienia
Aby czytanie uczestniczące było faktycznie uczestniczące
Bo pisanie też może być uczestniczące
Nie mówi a czyta i pisze, cz.1 i 2
Attention Autism
AAC w XXI wieku
Książka? Tak! Ale jak to zrobić?! Warsztaty tworzenia indywidualnych pomocy komunikacyjnych
Ocena gotowości małego dziecka do funkcji jedzenia w ujęciu sensomotorycznym
Kids Skills, Kraków
Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej według zasad motorycznego uczenia, Kraków
„Jak wspomagać dzieci z autyzmem w rozwijaniu funkcjonalnej komunikacji?”, szkolenie III-modułowe, Fundacja Synapsis
Makaton poziom 1 i 2, Kraków
Wideotrening Komunikacji, kurs wprowadzający, Kraków
Niedyrektywne formy terapii dziecka z autyzmem, Kraków
Wszyscy angażujemy się, komunikujemy i uczymy, prowadzenie Susan Norwell, Ogólnopolskie Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Zespołem Retta, Kraków
Ja, mój autyzm i świat. Jak rozmawiać z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z ASD o nich samych? Jak wspierać rozwój ich tożsamości? Fundacja Synapsis
Stymulacja bazalna, Moduł I
Kinesiotaping w logopedii, prowadzenie Esther du Ru
Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod komunikacji AAC cz.1, Kraków
Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
Picture Exchange Communication System (PECS) – poziom I
#terapia #AAC #Kraków #PODD #komunikacja alternatywna #szkolenia AAC #komunikacja wspomagająca