- po tym jak osoba wskaże (we właściwy jejsposób) symbol nazwij słowo lub frazę na głos i daj właściwą odpowiedź tak jakby osoba samo to powiedziała,
- nie wymagaj od osoby potwierdzania każdego słowa, ale odpowiadaj właściwie na jej zachowanie świadczące, że nie zrozumiałeś i daj szansę na poprawę wiadomości,
- w trakcie przekręcania stron dobrze jest przypominać wcześniejsze etapy tworzenia wypowiedzi,
- zawsze zapewniaj okazję do rozbudowania wiadomości. Zapytaj czy chce skończyć wiadomość, wrócić do kategorii lub strony startowej,
- wypowiedź zbudowana przez osobę będzie zawierała słowa kluczowe- po skończeniu tworzenia wiadomości prze parafrazuj całość w formę poprawną gramatycznie i sprawdź czy osoba potwierdzi. Jeśli nie- przeparafrazuj wypowiedź jeszcze raz . Kiedy trafisz zamodeluj osobie jak może to dokładnie powiedzieć za pomocą swojej książki,
- kiedy osoba skończy budować wypowiedź zamodeluj swojej jej zrozumienie i swoją typową odpowiedź,
- ROZMAWIAJ!
Opracowanie:„Communication Strategies for Children who have Rett Syndrome: Partner-Assisted Communication with PODD”Linda Burkhart
„PODD Communication Books” Linda Burkhart
‚Programatic Organisation Dynamic Display PODD® User Manual for The Grid 2”
Katarzyna Włodarczyk
Blog
DANE
KRS: 0000759988
|
NIP: 5170396028 |
REGON: 38194805700000
KONTO: 98114020040000390278282719
KONTAKT
ul. Okulickiego 2
36-060 Głogów Małopolski
tel. 660 197 119
generaacja@gmail.com