1. Partner komunikacyjny zachęca dziecko do spontanicznego inicjowania komunikacji nie tylko odpowiadania na pytania.
2. Słownictwo kontekstowe jest ważne, ale musi ono stać się częścią ogólnego systemu językowego.
3. Kompetencje operacyjne muszą jak najszybciej zostać zautomatyzowane aby móc skupić się na rozwoju języka i komunikacji.
4. Partner komunikacyjny musi czuć się pewnie.
5. Dziecko potrzebuje dużo doświadczeń w różnych środowiskach- PODD zawsze przy dziecku umożliwia wizualizowanie i przełożenie na symbole intencji dziecka; zaś praca głosem, ekspresją, mimiką ułatwia rozumienie intencji.
6. Nie ma żadnych wymagań wstępnych do biernej nauki PODD:
- wstępne modelowanie bez żadnych wymagań zapewnia dziecku czas i okazję do nauki jak używać symboli do komunikacji zapewnia PK okazje do obserwowania dziecka odpowiedzi na ten typ komunikacji i odkrywanie z czasem czy ta strategia sprawi, że dziecko będzie komunikowało się bardziej efektywnie;
- co jakiś czas należy eksperymentować dawać dziecku okazję do powiedzenia czegoś.Niektóre dzieci same od razu zaczynają korzystać z PODD zaledwie po kilku zamodelowaniach.
- rób co chwilę przerwy i obserwuj czy dziecko chce coś powiedzieć.
Opracowanie:„Communication Strategies for Children who have Rett Syndrome: Partner-Assisted Communication with PODD”Linda Burkhart
„PODD Communication Books” Linda Burkhart
‚Programatic Organisation Dynamic Display PODD® User Manual for The Grid 2”
Katarzyna Włodarczyk
Blog
DANE
KRS: 0000759988
|
NIP: 5170396028 |
REGON: 38194805700000
KONTO: 98114020040000390278282719
KONTAKT
ul. Okulickiego 2
36-060 Głogów Małopolski
tel. 660 197 119
generaacja@gmail.com