PODD to część wielomodalnej komunikacji z osobą z CNN obejmującej gesty, dźwięki,mowę, środowisko, i sposób tworzenia książki komunikacyjnej oraz pomocy wysokiej technologii.
Dzieci o typowym rozwoju posługują się tzw. holofrazą- jednym słowem o wielu znaczeniach i o dużo szerszym znaczeniu niż ono samo. Dziecko dodaje wskazówki wizualne, gestem i intonacją aby określić funkcję swojego komunikatu.
Wypowiedź jednym słowem może być nieprawidłowo odczytana jeśli dziecko nie jest w stanie dać tych podpowiedzi- bo np. korzysta z AAC.
Dlatego w PODD wypowiedź zaczyna się od określenia intencji za pomocą starterów zdaniowych.
Umożliwiają one określenie jednocześnie kontekstu i funkcji zanim przejdzie się do szczegółów.
PRZYKŁADOWE STARTERY
chcę coś
zróbmy coś
chodźmy
coś jest nie tak
powiem ci co o tym myślę
pora na
pogadajmy
mam pytanie
poudawajmy
mam pomysł
opowiem Ci historię
pokażę Ci coś
Opracowanie:„Communication Strategies for Children who have Rett Syndrome: Partner-Assisted Communication with PODD”Linda Burkhart
„PODD Communication Books” Linda Burkhart
‚Programatic Organisation Dynamic Display PODD® User Manual for The Grid 2”
Katarzyna Włodarczyk
Blog
DANE
KRS: 0000759988
|
NIP: 5170396028 |
REGON: 38194805700000
KONTO: 98114020040000390278282719
KONTAKT
ul. Okulickiego 2
36-060 Głogów Małopolski
tel. 660 197 119
generaacja@gmail.com