PODD- Pragmatyczna Organizacja Tablic Dynamicznych

PODD to część wielomodalnej komunikacji z osobą z CNN obejmującej gesty, dźwięki,mowę, środowisko, i sposób tworzenia książki komunikacyjnej oraz pomocy wysokiej technologii.
 

 

  • zawiera rdzeniowe i kontekstowe, generalne i indywidualne słownictwo użytkownika,
  • umożliwia realizowanie wiele różnych funkcji komunikacyjnych,
  • wymaga przechodzenia przez poziomy,
  • wykorzystuje strategie wspomagające przy nawigacji po książce- predykcję dalszej wypowiedzi.

 

Dzieci o typowym rozwoju posługują się tzw. holofrazą- jednym słowem o wielu znaczeniach i o dużo szerszym znaczeniu niż ono samo. Dziecko dodaje wskazówki wizualne, gestem i intonacją aby określić funkcję swojego komunikatu.

Wypowiedź jednym słowem może być nieprawidłowo odczytana jeśli dziecko nie jest w stanie dać tych podpowiedzi- bo np. korzysta z AAC.  

Dlatego w PODD wypowiedź  zaczyna się od określenia intencji za pomocą starterów zdaniowych.

Umożliwiają one określenie jednocześnie kontekstu i funkcji zanim przejdzie się do szczegółów.
 

PRZYKŁADOWE STARTERY

  • chcę coś

  • zróbmy coś

  • chodźmy

  • coś jest nie tak

  • powiem ci co o tym myślę

  • pora na

  • pogadajmy

  • mam pytanie

  • poudawajmy

  • mam pomysł

  • opowiem Ci historię

  • pokażę Ci coś

 

 

Opracowanie:„Communication Strategies for Children who have Rett Syndrome: Partner-Assisted Communication with PODD”Linda Burkhart
„PODD Communication Books” Linda Burkhart
‚Programatic Organisation Dynamic Display PODD® User Manual for The Grid 2”
Katarzyna Włodarczyk

19 grudnia 2018

Blog

DANE

KRS: 0000759988


NIP: 5170396028


REGON: 38194805700000


KONTO: 98114020040000390278282719

KONTAKT

ul. Okulickiego 2
36-060 Głogów Małopolski     
           

 

 

 tel. 660 197 119

 

 generaacja@gmail.com

 

 

Przycisk

Przycisk

Przycisk