DANE
KRS: 0000759988
|
NIP: 5170396028 |
REGON: 38194805700000
KONTO: 98114020040000390278282719
KONTAKT
ul. Okulickiego 2
36-060 Głogów Małopolski
tel. 660 197 119
generaacja@gmail.com
W ciągu dnia czasami ciężko znaleźć czas na pełne modelowanie co nie znaczy, że można nie
modelować wcale. W takiej sytuacji warto użyć częściowego lub szybkiego sposobu
modelowania.
- PEŁNE MODELOWANIE: najbardziej precyzyjna metoda nauki systemu, jednak powinna być używana na równi z częściowym modelowaniem. Partner komunikacyjny przechodzi przez każdą rzecz (grupę) zaczynając od strony 1 i podąża za linkami aż do zakończenia tworzenia wiadomości.
- CZĘŚCIOWE MODELOWANIE: zaczynając od 1 pierwszej dokładne wskazywanie (nazywanie, pokazywanie) rzeczy, które chce się powiedzieć, aż do momentu kiedy wypowiedź jest kompletna. Podążanie za linkami do wskazywanych stron i znowu dokładne wskazywanie tylko tego co chce się powiedzieć.
Czasami można połączyć modelowanie pełne z częściowym np. bezpośrednie wskazanie „Coś
jest nie tak”- przejście do strony- skanowanie: chory- nie; zmęczony- nie; coś mnie boli- tak.
- SZYBKIE MODELOWANIE: wskazywanie rzeczy które dziecko potrzebowałoby w danej sytuacji wykorzystać np. „Coś jest nie tak.””coś mnie boli””brzuch”.
- ROZMOWA BEZ KSIĄŻKI: mówienie ciągów począwszy od starterów zdaniowych, przez wszystkie poziomy np. „Chcę coś powiedzieć.”O tym co będzie. Osoby, cała rodzina, powrót do kategorii, miejsca „idziemy” do kina, kategorie, dni i czas „wieczorem".
Partnerzy komunikacyjni często zapamiętują najczęściej używane komunikaty- kombinacje
i wykorzystują je mówiąc do dziecka w sytuacji kiedy użycie książki jest niemożliwe np. w czasie gotowanie, jechania itd.
Opracowanie:„Communication Strategies for Children who have Rett Syndrome: Partner-Assisted Communication with PODD”Linda Burkhart
„PODD Communication Books” Linda Burkhart
‚Programatic Organisation Dynamic Display PODD® User Manual for The Grid 2”
Katarzyna Włodarczyk
Blog