Modelowanie
Functional Communication Training: zastępowanie niekonwencjonalnego zachowania zachowaniem konwencjonalnym z wykorzystaniem metod AAC.
PECS – Picture Exchange Communication System.
Self-Management: wspieranie niezależnych zachowań regulacyjnych z użyciem strategii wideomodelowania i pomocy wizualnych.
Historie społeczne: opis sytuacji społecznej, spodziewanego zachowania. Przybierają formę opowieści wykorzystujących zarówno tekst pisany jak i obrazki i symbole.
Skrypty: zapewnienie słownego/ wizualnego wzorca towarzyszącego osobie w trakcie uczestnictwa w określonej aktywności.
Technologia wspomagająca: urządzenia generujące mowę, smartfony, komputery z syntezą mowy.
Wideomodelowanie: wykorzystanie nagrań wideo do modelowania określonego zachowania lub umiejętności.
Pomoce wizualne: narzędzia, strategie pomagające osobom przechodzić przez kolejne aktywności w ciągu dnia i dokończyć określone aktywności. Mogą przybierać formę planów, map, systemów bazujących na tekście, zdjęciach, obrazkach, czy konkretnych obiektach.
Źródło:THE NATIONAL PROFESSIONAL DEVELOPMENT CENTER ON AUTISM SPECTRUM DISORDERS
tłumaczenie: Katarzyna Włodarczyk
Blog
DANE
KRS: 0000759988
|
NIP: 5170396028 |
REGON: 38194805700000
KONTO: 98114020040000390278282719
KONTAKT
ul. Okulickiego 2
36-060 Głogów Małopolski
tel. 660 197 119
generaacja@gmail.com