Reprezentuję instytucję pożytku publicznego

reprezentuję instytucję (pożytku publicznego)

Pracujesz w bibliotece, muzeum, kinie lub teatrze? Być może spotkałeś w którejś z tych instytucji osobę, która nie posługiwała się mową werbalną lub mówiła bardzo niezrozumiale. Natomiast do komunikacji używała tabletu, komunikatora lub papierowej książki. Najprawdopodobniej wtedy widziałeś osobę  ze złożonymi potrzebami w komunikacji (CNN) czyli kogoś, kto (trwale lub czasowo) nie może korzystać z mowy werbalnej w sposób, który pozwalałby mu na skuteczną, autonomiczną komunikację. Z urządzeń AAC mogą korzystać dzieci, nastolatki i dorośli. Są one pomocne dla wielu osób niepełnosprawnych o różnych potrzebach. 

Pamiętaj, że konwencja ONZ o prawach osób niepełnosprawnych mówi o tym, że osoby z niepełnosprawnościami mają taki sam  dostęp do miejsc działalności kulturalnej lub usług z nią związanych, takich jak teatry, muzea, kina, biblioteki i usługi turystyczne oraz, w miarę możliwości, będą miały dostęp do zabytków i miejsc ważnych dla kultury narodowej.

Jak wygląda AAC? 

Najpopularniejsze narzędzia do komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) zazwyczaj obejmują dużą różnorodność obrazów i słów, spośród których użytkownik może tworzyć swoje myśli. Urządzenie AAC może być zaawansowane technologicznie, jak tablet z załadowaną aplikacją, która będzie czytać na głos każde wybrane przez użytkownika słowo. Mogą to być również różnego rodzaju papierowe książki składające się z wielu obrazków. Zdarza się, że ktoś używa aplikacji do zamiany tekstu na mowę w telefonie komórkowym lub po prostu używa długopisu i papieru.

reprezentuję instytucję (pożytku publicznego)

Formularz kontaktowy