łatwa w użyciu i uczeniu,
zapewniająca szybki sukces komunikacyjny,
zawierająca stronę startową,
uczy umiejętności operacyjnych niezbędnych do budowania bardziej złożonych konstrukcji zdaniowych,
umożliwia naukę języka oraz czytania i pisania,
zawsze
Pierwsze słowa powinny zawierać przykłady prawie wszystkich głównych części mowy :
rzeczowniki generalne np. kubek, lalka, pies
specyficzne nazwy: imiona członków rodziny
czasowniki
zwroty grzecznościowe
określenia
zaimki
adekwatne do wieku
Frazy konwersacyjne to całe zdania, równoważniki przypisane do pojedynczego symbolu w pomocy komunikacyjnej użytkownika AAC, umożliwiające mu:
przedstawianie siebie,
rozpoczynanie rozmowy
np. Chcę pogadać, Mam Ci coś do powiedzenia! itd,
Bazując na badaniach psychologii rozwojowej postulowano, aby w interwencji komunikacyjnej zaczynać od pracy z realnymi przedmiotami (pełniącymi rolę sygnałów wywoławczych/ zapowiadających), które następnie mogą być zastępowane przez jak najbardziej realistyczne
Krótkie, przedstawione w sposób wizualny opisy sytuacji, zdarzeń, aktywności, zawierające dokładne informacje o danej sytuacji i pokazujące pożądane zachowania w trakcie jej trwania.
Napisane w pierwszej osobie, adekwatnie do wieku
1. Skup się na interakcji i komunikacji- nie na technologii
2. Zakładaj że jest to trwający i dynamiczny, zespołowy proces
3. Używaj wielu systemów, wielu modalności łącząc niską i wysoką
1. Skup się na interakcji i komunikacji- nie na technologii
2. Zakładaj że jest to trwający i dynamiczny, zespołowy proces
3. Używaj wielu systemów, wielu modalności łącząc niską i wysoką
1. Skup się na interakcji i komunikacji- nie na technologii
2. Zakładaj że jest to trwający i dynamiczny, zespołowy proces
3. Używaj wielu systemów, wielu modalności łącząc niską i wysoką
1. Skup się na interakcji i komunikacji- nie na technologii
2. Zakładaj że jest to trwający i dynamiczny, zespołowy proces
3. Używaj wielu systemów, wielu modalności łącząc niską i wysoką