Zachowanie a komunikacja

Kluczowe jest rozpoznanie funkcji jaką pełni dane zachowanie problemowe i nauczenia bardziej właściwego zachowania spełniającego tę samą funkcję przy pomocy AAC (Mirenda, 1997).
 

  1. Zidentyfikuj funkcję danego zachowania.

  2. Określ jaką wiadomością (akceptowalną dla wszystkich ludzi i w każdym otoczeniu) można je zastąpić.

  3. Dopasuj strategię AAC, która umożliwi przekazanie tej wiadomości znanym i nieznanym rozmówcom.

  4. Ucz nowego zachowania komunikacyjnego w sytuacji kontekstowo adekwatnej (wyłap zwiastuny trudnego zachowania, zanim się zamodeluj nowe zachowanie komunikacyjne i upewnij się, że zapewni ono osiągnięcie zamierzonego celu).


     

     

    Opracowanie: Katarzyna Włodarczyk

19 grudnia 2018

Blog

DANE

KRS: 0000759988


NIP: 5170396028


REGON: 38194805700000


KONTO: 98114020040000390278282719

KONTAKT

ul. Okulickiego 2
36-060 Głogów Małopolski     
           

 

 

 tel. 660 197 119

 

 generaacja@gmail.com

 

 

Przycisk

Przycisk

Przycisk