Zapewnianie właściwych podpowiedzi

1. MODELOWANIE

2. WSKAZÓWKI


*wizualne
- dawanie wyborów
- otwieranie na odpowiedniej stronie
- prezentowanie pomocy do komunikacji na wprost dziecka

*werbalne
-
 dawanie wyborów
- dyrektywne: „Użyj książki”, „Powiedz to na talkerze”
-pytania otwarte


3. SUBTELNE PRZYPOMNIENIA
np. patrzenie na pomoc do komunikacji, dotknięcie barku


4. PAUZA





GENERALNIE
Wprowadzając coś nowego zacznij od jak największej ilości modelowania, przynajmniej przez pierwszych
kilka razy.
Widząc efekty modelowania zacznij iść w dół hierarchii podpowiedzi.
Dla wiadomości, które dziecko już opanowało używaj najbardziej subtelnych podpowiedzi.
Jeśli dziecko modelowane nie naśladuje wprowadź wsparcie fizyczne ale wycofaj je jak najszybciej to
będzie możliwe.


NIE 
Powiedz: krakers Co chcesz?
Pokaż: krakers Chcesz krakersa czy ciasteczko?
Dotnij: krakers Użyj swojego głosu./ Nie słyszałam.

TAK
Co chcesz?
Chcesz krakersa czy ciasteczko?
Użyj swojego głosu./ Nie słyszałam.



 

 

 

 

 

 

Opracowanie: „Communication Partners Booklet”
Katarzyna Włodarczyk


 

19 grudnia 2018

Blog

DANE

KRS: 0000759988


NIP: 5170396028


REGON: 38194805700000


KONTO: 98114020040000390278282719

KONTAKT

ul. Okulickiego 2
36-060 Głogów Małopolski     
           

 

 

 tel. 660 197 119

 

 generaacja@gmail.com

 

 

Przycisk

Przycisk

Przycisk